Nordisk fondanalys bemöter kritik!

Nordisk fondanalys var igår föremål för granskning av Sydnytt och Rapport. I inslaget som visades kunde man konstatera att Nordisk fondanalys fått 17 anmälningar till Konsumentverket avseende deras aggressiva försäljning.

Anmälarna har precis som de som kommenterat på denna sajt hävdat att Nordisk fondanalys säljare bland annat lovat att det inte skulle medföra några kostnader förrän man uttryckligen aktiverade tjänsten via mail.

Nu hävdar Nordisk fondanalys i sitt skriftliga bemötande av kritiken att så inte är fallet. De hävdar att rutinen är att avtal ingås på plats, men att kunderna har rätt att ångra sig inom 14 dagar.

Som tydligt framgår av det avtal som Nordisk fondanalys själva nu publicerar på sin sajt finns ingen information om 14 dagars ångerrätt. Dessutom är formuläret utformat på ett sätt att man lätt kan kryssa i boxen för ”jag vill bli kund…” efter att den som skrivit under lämnat ifrån sig blanketten.

Enligt några av de som kommenterat på denna sajt har det även hänt att de som skrivit under upptäckt att någon annan kryssat i boxen efteråt. Bland annat en person som faktiskt hade fått kopian av avtalet med sig där boxen inte var ikryssad.

Trovärdigheten för Nordisk fondanalys måste anses vara extremt låg med tanke på deras agerande och anpassning av argumenten allt eftersom de passar. Nordisk fondanalys har heller inte svarat på vilka analytiker som ger rekommendationerna och vilken utbildning dessa har.

Nordisk fondanalys saknar även registrering hos både Swedsec och Finansinspektionen för sin verksamhet. En sådan registrering borde ett seriöst företag ha. Om inte annat som bevis för att de besitter tillräcklig kompetens för att ge finansiella rekommendationer.

Trots Nordisk fondanalys bemötande av kritiken kvarstår därmed slutsatsen att Nordisk fondanalys saknar trovärdighet. De bedriver en aggressiv försäljning som gränsar till rent bedrägeri och har inte kompetens att ge rådgivning kring någons PPM sparande. Ingen bör skriva på någonting som har med deras tjänster att göra.

Jag rekommenderar starkt de som fått en faktura från Nordisk fondanalys att inte betala den utan bestrida fakturan. Det är Nordisk fondanalys som måste bevisa att avtal ingåtts och att de inte lurat till sig avtalet på ett felaktigt sätt. Läs mer om hur man skall göra här.

För er som ännu inte anmält Nordisk fondanalys till Konsumentverket, men precis som många andra känner er lurade så är mitt råd att anmäla dem även om ni betalat. Om inte annat så kan det hindra att Nordisk fondanalys lyckas lura fler.

Särskilt intressanta är vad du är dåliga eller bara vet inte mycket och att du vill kamagra för att hitta och försöka att avgöra exakt var du ska leta i är fall vad är kamagra inte kan att lösa allt dina frågor.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Nordisk fondanalys bemöter kritik!

  1. Christina Svensson skriver:

    Hej!
    Har precis fått en påminnelsfaktura från Nordisk Fondanalys vilka har lurat mig precis så som ni beskriver. Hur ska jag gå tillväga, de skriver ju att om jag inte betalar går det till inkass0.
    Mvh Christina Svensson

  2. Christina Svensson skriver:

    Tur att jag googlade företaget och hittade ert inlägg gällande dem. Ringde precis upp dem och informerade om att jag läst om den massiva kritiken bla bla bla och krävde att jag skulle få ångra mig och att fakturan ej behöver betalas. Lätt som en plätt de plockade bort mig omgående och så fick de sig en liten ”kärringautskällning” också!!
    Hälsning Christina

Kommentarer inaktiverade.