Svarta listan

På Svarta listan hittar du bolag och webbsajter som blivit anmälda till oss för att de är oseriösa. Det kan vara sådana företag som skickar bluffakturor direkt utan att ta kontakt innan. Det kan även vara de som ringer och hävdar att du ingått avtal med dem och som vill skicka bluffakturor eller andra former av bedrägerier.

Glöm inte att lägga in det bolag som kontaktat dig eller skickat bluffakturor till dig om du inte hittar det i vår Svarta lista.

[bizdir_directory name=”Svarta listan”]

Särskilt intressant är vad du är dålig eller bara vet inte mycket och att du vill kamagra för att hitta och försöka fastställa exakt var du ska leta i detta fall vad är kamagra inte kan löser allt dina frågor som.

52 kommentarer till Svarta listan

  1. Pingback: Ny sajt: bluffakturor.se

  2. Jonny Hansson skriver:

    Hej, jag upptäckte precis via en kund att ni har hängt ut vår produkt (Bolagsguidens gula & blå sidor) här, och detta utan att ringa och fråga/prata med oss?! Vad ska detta föreställa? Försökte hitta ett telefonnummer så att jag kan ringa upp er men kan inte hitta något. Jag kan bemöta den kritik ni har publicerat.

    1. Vi skickar aldrig ut en bekräftelse utan att ha mottagit ett muntligt accept från kund (som vi spelar in och spar).
    2. Bolaget som ”inte finns” heter Bergslagen Reklam och Marknadsföring och är registrerat för moms, F-skatt och reklamskatt och har org-nr 720826-XXXX.
    3. Hemsidan är under konstruktion och kommer att gå online inom 2-3 veckor.
    Har ni fler frågor/synpunkter är ni varmt välkomna att kontakta vår kundtjänst
    på 0223-77 90 40 så ringer jag upp så fort som möjligt.
    Mvh Jonny Hansson

    • Bluffakturor.se skriver:

      Vi är inte ensamma om att ha fått klagomål att några som utger sig för att vara Bolagsguidens Gula sidor beter sig på ett oseriöst och bedrägligt sätt. Finns mer information här. I vilken utsträckning de som ringer faktiskt representerar ditt bolag eller inte kan vi såklart inte avgöra.

  3. Emil Uddhammar skriver:

    ”Bolagsguidens gula sidor” är en fullkomlig bluff och kriminell verksamhet. Just det som beskrivits ovan hände oss – vi tackade nej till alla erbjudanden men fick likväl ”bekräftelse” på beställning av ”grundtjänst” alltså våra adressuppgifter. Telefonnumret hade de inte ens fått rätt. Detta är kriminell verksamhet av värsta sort. Jag har varnat polis och satt in professionell juridisk hjälp för att avvärja detta rena maffiahot. VARNING!

  4. Leif skriver:

    Blev uppringd av Annonskonsulterna idag, som försöker lura en att man har ett avtal som rör Google-tjänster och som man bett att få avsluta.
    Det är ett rent bedrägeriförsök, som borde vara åtalbart. Kan inte förstå varför man inte kan åtala dessa bluffmakare.
    De anser att man ska betala en ”slutfaktura” för att avtalet ska upphöra! Hur fräck får man bli.
    Han som ringde heter Lukas H och hans tel nr är 08-XXXXX.
    På deras hemsida uppger man fel organisationsnummer. Avsiktligt?
    De har ingen omsättning. Resultatet är negativt sedan starten. Man har inga anställda, trots att man uppger sig ha många anställda ”konsulter”.
    Anmäl gärna detta företag till Finanspolisen, epost: fipo@polisen.se

  5. Irene H A skriver:

    Har idag haft telekontakt ang. avslutande av Google-tjänster för vår förening. Hur ska man göra för att slippa alla dessa bluffmakare? Vad gör jag om det kommer en bekräftelse eller faktura?

    • Bluffakturor.se skriver:

      Lite svårt att svara på din fråga eftersom jag inte vet vilka Google-tjänster du menar eller vilket företag som förmedlat dem. Om det är något du inte beställt och som förmedlas via ett oseriöst företag så är det bästa du kan göra att följa de råd som finns beskrivna på denna sajt.

  6. Zakarias skriver:

    Har fått två samtal av Kastofon Media AB som påstått att jag haft en ”Google tjänst” som kostar att avslutas och att dom har ett inspelat telefonavtal. Dom blev väldigt otrevliga och aggressiva när jag påpekade att det hela var en bluff som ska anmälas.

    • Bluffakturor.se skriver:

      Det är så bluffbolagen jobbar, de hotar och är aggressiva för att de som utsätts skall betala för att slippa obehaget. Tyvärr är det en del av deras arbetssätt. Det är bara att så på sig och vägra betala. Lägg på luren om du tycker att det blir för obehagligt. Det finns ingen anledning att vara artig eller trevlig mot bedragare.

  7. Margareta Nilars skriver:

    Har försökt nå Google Sverige för att få dom att säga om Annonskonsulterna är deras samarbetspartner. De är svåra att nå. I alla fall via e-postadressen på deras hemsida. Annonskonsulterna är inte det enda säljarföretag som ringt oss som påstår att de jobbar för Google, så jag tycker Google själva skulle publicera en lista på nätet på de företag de samarbetar med. Då kan man ju klicka in sej där när det kommer ett telefonsamtal från en säljare och direkt se.

    • Bluffakturor.se skriver:

      Man kan se vilka företag som är certifierade på Google Partnersök. Man behöver inte fylla i alla uppgifterna som kommer först utan sök i det sista fältet längst ner på sidan. Kommer företaget inte upp där så är de inte certifierade partners. Certifieringen gäller dessutom bara Google Adwords, dvs visa att företaget är bra på att hjälpa till med att köpa sponsrade länkar på Google.

  8. Anna skriver:

    Sköter redovisningen för ett företag som konstant drabbas av dessa bluffare. Hittaforetagen.com är den mest pådrivande i dagsläget. Har bestridit och gjort allt i min makt för att bli av med deras krav på bolaget. Mottog idag en färgutskrift på ”Ansökan om stämning” där de klippt in loggan från Sveriges domstolar.
    När man bestrider fakturan till info@hittaforetagen.com får man ett autosvar från
    dar@nnonserbliraffarer.com

    Rekommenderar alla att ladda ner appen True Caller. Den har faktiskt hjälp min klient något i alla fall. Detta förutsatt att du har en mobil som stödjer appar.

  9. Helena skriver:

    Vill varna för Worldwide Media Öresund.se/Kastofon AB. Mycket aggressiv säljare ringer och säger att han ringer från ett Googlebaserat företag och att jag beställt en tjänst som har med sökmotorer att göra.
    Jag kommer att få en faktura på 9.000 om jag inte vill fortsätta med abonnemanget, men har en chans att avbryta – men då kostar det 5.000.
    Jag svarade (i tel) att jag inte beställt tjänsten och att jag skulle bestrida fakturan om han skickade den.
    Han bandade samtalet sa han och började läsa ett avtal som skulle gälla som skriftligt. Igår kom fakturan på 6.700 (inkl moms). Jag har skickat tillbaka den rek och skrivit att jag har bestridit den. Har också polisanmält.
    Det verkar som om samma nissar som haft hittaforetagen och annonskonsulten nu bildat de nya bolagen oresund.se/kastofon.
    Mkt info på http://www.internetsweden.se/varning-for-oresundmedia-se-kastofon-media-ab-556859-459/ och på Svensk företagsförenings hemsida.

    • gregor skriver:

      Hej Helena
      Jag har sammma problem: aggresiv säljare som heter Cajsa, 5000kr att betala,… kriminell verksamhet… imorgon jag ska göra polisanmällan.
      Gregor

  10. Anton Ewetz skriver:

    Hej!
    Jag ser att ni valt att publicera Nordisk Fondanalys som ett företag som sysslar med bluff-fakturor. Det tycker jag är tråkigt och mycket olyckligt.
    Jag vill också rätta er vad gäller distanshandel för gatuförsäljare, där det givetvis är så att en kund alltid har 14 dagars ångerrätt.

    Jag vill bemöta de anklagelser ni lyfter fram:

    Vi tillhandahåller fondrekommendationer som kunder prenumererar på. Alla kunder får med sig ett avtal där kostnaden tydligt framgår. På avtalet finns också kontaktuppgifter och villkor så att alla enkelt ska förstå innebörden.

    I enlighet med gällande lag för distanshandel tillämpar vi givetvis 14 dagars ångerrätt som också kunder har utnyttjat både via kundtjänstnummer och brev/ email. Man ska alltid ha rätt att utnyttja sin ångerrätt om man inte vill ha en tjänst man köpt.

    Slutligen vet jag att många blandar ihop oss med liknande aktörer som bedrivit sin försäljning genom att ”bara skicka ett aktiverings-mail som kunden måste svara på för att en faktura ska skickas”. Det är något vi tydligt tar avstånd ifrån och inte heller vill blandas ihop med.

    • Bluffakturor.se skriver:

      Ja, vi har valt att publicera informationen efter att ha fått ett stort antal klagomål avseende att era säljare lockar med gratis PPM rådgivning på gator och torg. Trots löfte om att det skall vara kostnadsfritt så får man efter att ha skrivit under och meddelat sin emailadress en faktura på 1 295 kr.

      I vilken utsträckning detta är sanktionerat av ledningen i ert bolag kan vi såklart inte avgöra, men uppenbarligen är det ett stort problem! Någon sammanblandning med andra handlar det inte om eftersom fakturan de drabbade får bekräftar att det är Talk too much AB som är betalningsmottagare.

      När det gäller i vilken utsträckning lagen om distanshandel gäller så verkar i alla fall Konsumentverket ha en annan uppfattning än vad ni har eftersom de på sin egen sajt skriver att lagen inte gäller. Med andra ord gäller den inte normalt sett.

      Om ni däremot väljer att ge de som ångrat sig möjligheten att inom 14 dagar få sina pengar tillbaka så är det bra. Jag kommer att vidareförmedla informationen om detta till de som klagat. Hittills har de som kontaktat er via mail och telefon för att komma ur avtalet dock bemötts med att det inte går.

      • Anton skriver:

        Hej!
        Tack för en sakligt och oberoende svar. Hänvisa dem gärna till kundtjanst@nordiskfondanalys.se eller till vårt kundtjänstnummer 040-6160697 ( vard. 10.00-17.00) så ska vi reda ut de eventuella ärendena.

        Mvh Anton

        • Bluffakturor.se skriver:

          Det verkar som att dina löften inte är värda så mycket. De som kontaktat kundtjänst med klagomål har inte fått gehör alls. I stället hävdar de att det gått mer än 14 dagar så att ångerrätten inte längre gäller.

          Uppenbarligen finns det stora skäl att misstänka att Nordisk Fondanalys är ett rent bluffbolag. Alla som stöter på dessa bör polisanmäla bolagets företrädare för bedrägeri. Ju fler som gör det desto bättre.

  11. Helene skriver:

    Har också drabbats av bluffaktura från Worldwide media Öresund ab säljaren heter Kajsa, men företaget reg på Jan Stuxberg! De påstår att avtal ingåtts per tfn i feb 2011, men då fanns inte ens företaget ( registrerades 2011-07-28) Jag har gjort polisanmälan och bestridit fakturan! Hoppas de åker fast, de orsakar mkt lidande!

    • Bluffakturor.se skriver:

      Mycket bra, det är bara att stå emot. Ju fler som står emot och vägrar betala desto mindre intressant blir det att hålla på med dessa upplägg!

  12. gregor skriver:

    Jag bestämde att i morgon kommer jag också märke till polisen, jag var idag, men bara pratade . Polisen sa att jag skulle göra detta eftersom det finns så många sådana situationer. Om de bevisa ett brott, finns det en chans den person som begått ett brott – kommer att gå till fängelse. Jag tror att jag också gå till skatteverket med min ärendet… Vad tycker Ni???

    • Bluffakturor.se skriver:

      Du skall definitivt polisanmäla dem. Gör anmälan mot den som ringde på bolaget alternativt den som står registrerad som bolagets representant om du vet vem det är. Tror däremot inte att det ger något att anmäla dem till Skatteverket eftersom de inte kan göra så mycket. Men, testa gärna, det kanske gör att de drar in deras F-skattsedel eller liknande. Allt vi kan göra tillsammans för att störa deras verksamhet är bra!

  13. Sverker skriver:

    Hur är det möjligt att dessa bedrägerier får fortsätta år ut år in. Varför har vi inte lagar som stoppar dessa skrupelfria företag. Hur ”fan” är dessa samvetslösa säljare skapade. Hur kan dom dag ut dag in sitta och försöka lura hederligt folk på sina surt förvärvade slantar. Jag förstår inte detta.

    • Bluffakturor.se skriver:

      Håller med, det är helt sjukt att det skall vara så svårt att lösa problemet. Tyvärr är enda lösningen att det läggs tillräckligt med resurser på att stoppa bedragarna vilket inte görs idag. Det pratas dock om att även företagare skall få ångervecka vilket de inte har idag. Men, som man kan se när det gäller andra fall där det finns ångerrätt så stoppar det inte bedragarna i alla fall.

  14. Pingback: Anton Ewetz – nu är det dags att kolla upp dina säljare! | Stefan Mahlstein

  15. Conny Granlund skriver:

    Jag har nyligen råkat ut för samma skojare från worldwidemedia men till oss så har en Adam Johansson ringt och är som sagt väldigt påstridig, vi har givetvis bestridit allt. Dom har inte skickat någon faktura utan dom börjar med en påminnelse med väldigt kort betalningstid så man ska betala för att inte ska få en betalningsanmärkning.

    Vi har sagt/skrivit och meddelat att vi gärna syns på Nacka tingsrätt så dom får stämma oss. Småmål står bägge parter för alla kostnader så deras eventuella resa till Stockholm och boende med mera får dom själva stå för, det är ett större belopp än det krav som dom skickat till oss. vi kommer att lämna in en polisanmälan för bedrägeriförsök då man utger sig för att ringa från Google som inte har något med det här att göra, hoppas att alla som råkar ut för sånt här skrämmer ner dom i det råtthål dom kommer ifrån.

  16. Patric skriver:

    Blev upp ringd av korrekt media ab i jönköping idag. Vad är det riktigt för ett företag?

    • Bluffakturor.se skriver:

      Verkar ha startats i år så det är möjligt att svara på om de bedriver seriös verksamhet eller inte. Rent generellt så skall man inte gå med på att betala något som man inte beställt. Det är alltid upp till de som påstår att du köpt något som har bevisbördan för detta.

  17. gregor skriver:

    För några dagar sedan gjorde jag polisanmälan, väntar på resultatet …

  18. Johan Jernberg skriver:

    Worlwide Media fotrtsätter att försöka lura till sig pengar. Vi har haft kontakt med en Fredrik Hagberg, en Johan Svensson och en Thomas. Thomas har lovat att ta fram ljudfiler som styrker att vi har någon form av avtal med dem, dock är det inget som kommit till vår kännedom. Idag kom hot om indrivning via inkasso och kronofogde. Vi har idag polisanmält. Hoppas att det händer något snart.

    • Bluffakturor.se skriver:

      Om ni inte har beställt något är det bara att fortsätta att bestrida det hela. Tar gärna emot information om vilket inkassobolag som skickat krav. Kontakta även dem och förklara för dem vilken typ av verksamhet som Worldwide Media bedriver. De är sannolikt inte medvetna om det, men blir de det så avbryter de förhoppningsvis samarbetet. Det har andra inkassobolag gjort i andra fall.

  19. Grubb skriver:

    Jag har fått bluffaktura från Sapentia Media AB, Infosidorna kallar dom sig.

    Fakturadatum i slutet av september, skickat den 13 december, förfallodag 7 oktober. 9900 + moms totalt 12 375kr. Inget organisationsnr angett, referens Kajsa Magnusson.

    Har detta något samröre med worldwide media öresund?

    Börjar bli tröttsamt att polisanmäla och bestrida fakturor, tror ni dom håller Julledigt?

    • Bluffakturor.se skriver:

      Kan tyvärr inte svara på om det finns någon sammankoppling mellan bolagen du anger. De som verkligen står bakom brukar försöka dölja sig för att slippa problem.

      Tyvärr tror jag inte att de tar julledigt även om mångs aäkert skulle önska det. Fortsätt att bestrid fakturorna som kommer, de vinner inte i domstol!

  20. gregor skriver:

    Den enda chansen är att ta bort sin telefonnummer från alla sidor på Internet. Jag är i processen att ta bort, eventuellt jag behöver ändra mitt nummer och jag kommer flitigt vakta. Ibland ringer förfarande någon , jag informerar direkt att jag kan inte svenska och förstår ingenting…
    Med worlwide media (skriven med små bokstäver med bristande respekt till de) jag väntar fortfarande på slut effekter-jag aldrig misslyckas med att betala, Jag går till domstol – om det behövs

  21. Grubb skriver:

    Jag har idag fått inkassokrav i från ett företag som heter Nettoinkasso AB på tidigare nämnda och bestrida faktura. Ett ny startat företag med registreringsdatum 20110901.

    • Bluffakturor.se skriver:

      Det är bara att fortsätta att bestrida fakturan. Hänvisa till skriverierna om bolaget samt till allabolag.se där framgår det att de finns med på varningslista för att debedriver oseriös verksamhet. Risken finns dock att Nettoinkasso är ett bolag som satts upp av samma bedragare. Men, det spelar mindre roll. De kommer inte att vinna i domstol eftersom du aldrig ingått avtal med dem.

  22. Janne skriver:

    Hej,

    min pensionerade bonuspappa som lever på garantipension har fått tre st fakturor efter tveksamma telefonsamtal från ett företag som uppger sig att heta ”Saguro Konsult & Betalservice”,
    Södra förstadsgatan
    214 20 Malmö.
    Företaget har org nr 55680-5637.

    Företaget har sålt på honom tjänsterna:
    Google/Facebook 500 klick á 3000kr + moms.
    Sökord: aaa, bbb, ccc
    Tjänsten fortlöper inte automatiskt
    Delbetalning 1 av 2
    Deras kontakt ”Henrik Arvidsson”

    Detta har sålts till en enskild firma som har sin verksamhet i skogen. Seriöst?

    Efter första samtalet skickades direkt en faktura på ca 7000kr.
    Denna betaldes av min bonuspappa då han av osäkerheten om att han kanske sagt ja till tjänsterna och att han var rädd för de hot om indrivning och nya kostnader som skulle tillkomma om inte denna faktura skulle betalas.

    Efter den fakturan kom det en till som såg likande ut med liknande summa med hot om att om den inte betaldes så skulle ny komma på ca 20.000kr

    Nu har en tredje kommit med ovan utseende.
    Min stackars bonuspappa fick otäck yrsel och visste inte vad hans barn hette av den oron över den nya fakturan och dess hot.

    Att de har mage att gå på dessa stackars äldre utsatta människor och lurar dem och skrämmer dem på detta sätt.

    De är vidriga, dessa företag!

    Vi har gjort en snabb slagning på bolagsverket och företaget är starta i augusti detta år 2011 och har en brevlåda i Stockholm som registrerad adress.

    Nu har vi stöttat vår kära bonuspappa och skall göra allt att dessa blufföretag för det så svårt som möjligt att blåsa ännu fler.
    Fakturan är bestriden, polisen är kontaktad och vi skall även kontakta Konsumentombudsmannen. Nu är det slut för dem.

    Olyckligt att två fakturor har betalts men nu är det stopp och jag vill att det skall gå ut till alla att dessa är bluffare och totalt oseriösa!

    • Bluffakturor.se skriver:

      Det värsta med dessa bedragare är att det är just de som är lite osäkra som drabbas hårdast. Tråkigt att höra om hur din bonuspappa drabbats. Tur att han har dig som kan hjälpa till!

  23. Carina skriver:

    Fick inkassokrav från Svensk Hänvisning HB. Hittar inget om dem på Svensk Handel men utgår ifrån att det är ett blufföretag. Bolaget är registrerat 2011.
    Det är ingen faktura utan endast inkassokrav som gällande
    – Bestridning av fakturor
    – Uppsägning av avtal
    – Media Rådgivning
    – Hänvisning av försäljare.

    Texten är skriven med dålig svenska och summeringen av kostnaderna är felaktig
    Belopp 3995 kr
    Inkassokostnad 160 kr
    Adm. avgift 75 kr
    Moms 1057,50 ska tydligen ge slutsumman
    6345,50….vilket inte jag får det till.

    ska man ens bemöda sig om att bestrida?

    /Carina

    • Bluffakturor.se skriver:

      Hej Carina!

      Du skall alltid bestrida inkassokrav som kommer till dig. Detta för att kunna vara säker på att du skall slippa betalningsanmärkning. Hittar inte bolaget någonstans heller. Det är dock som du säger registrerat i år och har adress i Skåne. Tyvärr verkar Skåne vara klart överrepresenterat när det gäller bluffbolag.

  24. Stefan skriver:

    Hej var korkad och gick på nordic medias bluff sade upp avtalet men dom hävdade att de gått mer än 14 dagar fast det bara gått 11 dagar. har nu betalat klart skiten utan en enda ny kund tack vare dom.hoppas nu inte de kommer något mer från dom.Finns väl inget å göra nu när man redan betalat?

    • Bluffakturor.se skriver:

      Tyvärr är det mycket svårare när du betalat eftersom det då är du som måste driva processen mot Nordic Media. Så länge man inte betalar dem så måste de driva processen och det enda man själv behöver göra är att bestrida det hela. Vill du så bör du dock polisanmäla Nordic Medias företrädare för bedrägeri. Det kan hjälpa andra som driver process mot dem eftersom ju fler anmälningar som kommer in desto mindre trovärdiga blir Nordic Media.

  25. Patrik skriver:

    Blev precis uppringd av Svensk Hänvisning som erbjöds sig att stoppa blufföretag som skickar fakturor för en avgift på 5000kr vilket jag avböjde och han gav sig fövånasvärt fort trotts allt. Här är ett telnr ni inte behöver svara på så slipper ni höra eländet. 0721920776

  26. michelle skriver:

    Hej Stefan! Jag har läst ganska mycket om Nordisk fondanalys här (har själv blivit lurad av dom) och reagerat på att en del av personerna här har blivit ”uppraggade” av en säljare vid namn Osaze . Jag kollade på allabolag.se för jag kände igen namnet och mycket riktigt i styrelsen för Talk.too.muchAB/Nordisk fondanalys sitter Osaze Uyi Richmore som ordinarie ledamot (har svårt att tro att 2st med det ovanliga namnet jobbar på samma ställe) då kommer vi osökt fram till frågan om inte Anton har vetat om allt. Kan inte styrelsemedlemarna lämna rätt info och hålla sig till saningen gör ju inte säljarna det. Eller?

    • Bluffakturor.se skriver:

      Det är klart att de vet vad de håller på med. Allt annat är bara snack. De som står bakom Nordisk fondanalys och andra bluffbolag bedrar medveten folk. Förhoppningsvis leder all uppmärksamhet till att polisen gör något åt det hela och ser till att de får sina straff.

  27. Sofia skriver:

    Hej hej.
    I somras blev jag uppraggad på stan av svensk fondanalys, jag tyckte det lät jätte intressant och skrev på givetvis (mitt pucko). Dom skulle då skicka mer info via mejlen. Jag fick inget därifrån, men för några veckor sen ringde en kvinna upp mig, och det visade sig att det blivit något tokigt då dom skrev ner min mejl. Hon spelade in samtalet, och ställde lite vanliga frågor om namn osv. Igår fick jag en faktura från dem, som jag tyckte såg skum ut. Den skulle vara betald senast idag (!!?!) Annars tillkom 8% ränta.
    Gick då in på nätet för att kolla lite, och nu hittat så mycket kritik om detta företag. Ringde till kundtjänst som är stängt.
    Kan jag på något sätt ta mig ur detta?

  28. Elin skriver:

    Hej!

    Är det någon som känner till http://www.dusted.se?
    Hittar inga som helst spår på att det skulle kunna vara en bluff-hemsida. Har köpt skor och betalat direkt men inte fått någon orderbekräftelse via mail.
    Har testat att kontakta dem via mail men inget svar.

    Någon som vet?

  29. Madde skriver:

    Har i snart 2 år bestridit fakturor från Vizibly. Som konstant hävdar att vi inte sagt upp kontraktet. Vi kom i kontakt med de när vi startade vårt företag och de ringde upp, sa då att jag inte hade tid att prata och att de skulle höra av sig senare. Hetsade med att det var en bra deal just nu och att jag skulle passa på. Så jag sa att det kunde skicka mail med info så fick jag titta. Detta är registrerat hos dem som ett JA till tjänsten. Sedan dess har det varit en hetsjakt med hot och inkassokrav och för 3de året kommer nu fakturor för ny period. Trots att vi sagt upp det både muntligt, skriftligt och via mail. Varit i kontakt med deras så kallade ‘juridiska person’ som bara är någon anställd där. Min undran är ska vi och kan vi polisanmäta? ! Någon hemsida har vi heller inte fått klart, också anledningen till att vi överklagade i första hand.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *