Vi som står bakom!

Vi som står bakom bluffakturor.se har tröttnat på alla de bluffakturor som skickas av oseriösa bolag till oss seriösa företagare. Syftet är att försöka samla så mycket information om dessa oseriösa bolag och deras bluffakturor som möjligt.

Vi vill även hjälpa er som blir kontaktade av dessa med information om hur ni bör agera. Det är egentligen ganska enkelt och handlar egentligen bara om att våga sätta hårt mot hårt. Du kommer att kunna läsa mer om hur du skall göra på denna blogg.

Det finns alltid tid att protestera mot en bluffaktura när den väl har kommit. Så lyssna inte på de som eventuellt ringer upp och säger att ni måste godkänna fakturan per telefon eller liknande. Lägg på luren, eller säg till dem direkt att du kommer att polisanmäla om du får en faktura.

Även om de per telefon hotar med att det blir dyrare om du väntar så är det bara att vidhålla och säga att du inte beställt något. Förklara även att du har för avsikt att polisanmäla dem om det kommer en faktura.

I 99 fall av 100 så kommer det inte att komma någon faktura trots att de skäller som bandhundar på telefon. Det ligger inte i deras affärsmodell att lägga ner för mycket tid på dem som stretar emot.

Även om de skulle skicka en faktura till inkasso eller till kronofogden så är det bara att skriva till inkassobolaget eller kronofogden och säg att du inte beställt något och att fakturan därför är en bluffaktura.

Skulle du ha fått en faktura per post eller mail redan så skriv bara rakt över den: ”Fakturan bestrids!” och skicka tillbaka den till dem. 99 gånger av 100 kommer du inte att höra av dem igen.

Särskilt spännande är vad du är dåligt eller bara vet inte mycket och att du vill kamagra för att hitta och försöka att avgöra exakt var du ska leta i detta fall vad är kamagra inte kan löser allt dina frågor.

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Vi som står bakom!

  1. Leif Ljungström skriver:

    Hej!
    Begriper inte varför man överhuvudtaget skall göra sig besvär, med tid och porto, att skicka tillbaka fakturan. Bara att notera på den att någon beställning inte är gjord och lägga den åt sidan. Går bedragaren vidare till inkasso eller Kronofogden får man givetvis bestrida fakturan.

    Med vänlig hälsning

    Leif Ljungström

    • Bluffakturor.se skriver:

      Skälet till att rekommendationen är att man faktiskt bestrider fakturan redan när den kommer är att man då får lite mer bevisning för sin sak, dvs att man faktiskt inte beställt något och att man påpekat detta tidigt. Svenska domstolar har vad som kallas fri bevisprövning vilket gör att i princip alla relevanta omständigheter kan vägas in.

      För min del tycker jag att det är en ganska låg kostnad i relation till vinsten. Och har fakturan dessutom kommit från ett finansbolag så slipper man kanske problemet med att det skickas vidare till inkasso vilket under alla omständigheter inte är bra. Missar man kravet då så kan det ju få värre konsekvenser.

  2. Hans Pålsson skriver:

    Hej,
    – Skickar man tillbaka fakturan med kommentar, utan mottagningsbevis, kan dom hävda att det aldrig har kommit.
    – Skickar man tillbaka den, med mottagningsbevis, är det inte givet att dom hämtar ut försändelsen.
    – Jag har faxat tillbaka fakturan, med kommentar snett över fakturan ”ej beställt!/not ordered!”samt tagit en kopia på faxloggen. Då har jag dokumentation på att jag har skickat ett fax till angivet tel.nr, tidpunkt och att det har kommit fram.

Kommentarer inaktiverade.